شناسهٔ خبر: 149127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

 مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خمینی‌شهر بررسی شد

علیرضا قاری قران / شورای مسکن در یکصد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن بررسی وضعیت ارائه تسهیلات طرح‌ نهضت ملی مسکن استان، وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خمینی‌شهر به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع مشکلات اجرایی تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این نشست وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خمینی‌شهر به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع مشکلات اجرایی تصمیم‌گیری شد.  

در ادامه این جلسه گزارشی در خصوص وضعیت پرداخت تسهیلات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن (۹۹ ساله- خودمالک- تسهیلات ودیعه) و گزارشی از پیشنهادات و میزان و نحوه الحاق اراضی به روستاهای همجوار شهرهایی که کسری زمین دارند ارائه و ضمن بررسی، مواردی جهت پیگیری آتی به تصویب رسید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این جلسه وضعیت مسکن شهرستان خمینی شهر به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفت و گزارشاتی از آخرین اقدامات بعمل آمده برای طرح‌های مسکن این شهرستان ارائه شد که مشکلات اجرایی آن رسیدگی و تعیین تکلیف شدند.  

وی افزود: براین اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن شهرستان بررسی و اتخاذ تصمیم شد.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه یکی از چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خمینی‌شهر، کمبود زمین است گفت: برای طرح نهضت ملی مسکن شهرهای خمینی‌شهر، اصغرآباد، درچه و کوشک در مجموع بیش از هفت هزار و ۷۰۰ نفر و برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز ۸۰۰ نفر اقدام به ثبت نام کردند.  

وی افزود: تا کنون برای ۹۹۴ نفر از متقاضیان تامین زمین شده و بخشی از پروژه‌ها در مرحله سفت‌کاری قرار دارد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: برای تامین زمین مابقی متقاضیان پیگیری‌های لازم بعمل آمده است تا بتوان در شهرستان این امکان را فراهم کرد البته راهکار دیگری نیز پیش‌بینی شده که در صورت عدم تامین زمین در شهر دیگری مکان یابی انجام شود.  

وی عنوان کرد: مطابق با گزارش‌هایی که ارائه شد پروژه‌های ۵۱۷، ۴۳۴ و ۴۳ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خمینی شهر به طور متوسط حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و تحویل متقاضیان شود.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: در این نشست درخصوص تسهیلات بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن نیز گفتگو و مقرر شد در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مدیران شعب بانک‌ها و این اداره‌کل برگزار و هماهنگی برای تخصیص مناسب تسهیلات انجام شود.